FİLİSTİN TALMUD’U
Filistin’de Tiberias, Sephoris ve Cesarea İbrani Akademileri geniş bir şekilde Talmud üzerinde çalışıyorlardı. Aynı zamanda da Babil
etrafındaki İbrani akademileri ile sıkı bir şekilde temas ediyorlardı.
Fakat Filistin sık sık harp ve işgal tehlikesi ile karşılaştığından ve
daha sonra da Hıristiyanlığın manevi bir kuvvet olarak Yahudiliğe galebe
çalması üzerine Filistin akademilerindeki malumat biraz acele denecek
bir şekilde bir araya getirilmiş ve Filistin Talmut’u meydana
getirilmiştir. Her ne kadar bu Talmut, Babil Talmut’u gibi dev cüsseli
değilse de gene oldukça büyük bir eserdir. Aynı zamanda hatırı sayılacak
kadar da zengin bir içeriği vardır. Bu Talmut’ta, “Haggadah”
adı altında son derece ilgi çekici “büyü bilgisi” mevcuttur. Babil
Talmud’unda bu Haggadahlar şiir halindedir fakat Filistin Talmudunda
Haggadahlar düz yazı halinde daha anlaşılır bir şekildedir.
BABİL TALMUD
Filistin
Talmut’una; Babil Talmut’unun baş kısmının bir özeti de denilebilir.
Çünkü bu Talmut aşağı yukarı Filistin Talmut’undan bir süre sonra
incelenmeye başlanmış olmakla birlikte Filistin Talmut’unun
bitirilmesinden çok daha sonra bitirilmiştir. Bu Talmut, gayet kalın on
iki cilt halindedir. Babil’in Nehardea, Sura ve Pumpedita Yüksek İbrani
Akademileri’nin diğer Yahudi araştırma merkezlerine yaptığı kolektif
çalışmanın mahsülüdür.
Babil
Talmut’uyla ilgili en iyi araştırmayı ABBA ARECHA yahut etrafındakiler
tarafından RAV (bugün bu ismi bir araba modelinde yaşatmaktadırlar) adı
takılan bir Amorium denilen Talmut araştırmacısı yapmıştır. Fakat her
nedense Babil Talmut’u, Filistin Talmut’u kadar edebi bir eser sayılamaz
çünkü içersinde nokta ve virgül hatasını adeta saymanız mümkün değildir. Bu Talmutları inceleyen yabancı birinin zihni onca imla hatası yüzünden allak
bullak olur. Talmut’u incelemek isteyen bazı gayri Yahudiler bu imla
hatalarının kasten yapıldığı ve bu yüzden cümlelerin birkaç türlü mana
ifade ettiğini tesbit etmişler fakat çoğu kısımların asıl manalarını
şimdiye kadar bulamamışlardır. Bu Babil Talmut’unun insanı güldürecek
kadar acayip tarafları da mevcuttur. Bilhassa “Pumbedite Akademisi”
alimleri tarafından etüt edilen bu Talmut’lar da, bu kitaba çok bağlı
insanların neredeyse bir fili dahi iğnenin deliğinden geçirebilecekleri
ima edilmektedir.
Talmut
tamamıyle incelendiğinde bir sürü keşmekeş, karışıklık meydana gelir ve
anlaşılır bir konu bulmakta zorlanırsınız. Bu sebeple Talmut’un elle
tutulacak ve okuyucuyu alakadar edecek kısımlarını vermek daha doğru bir
yol olacaktır.
Tarih gösterir ki Beynelminel Yahudi Talmud’un araştırılmasına katiyen izin
vermez. Yabancılar tarafından Talmut’un incelenmesi yüzünden Babil’de
olsun, Filistin ve eski Mısır’da olsun çok kanlı ihtilaleler çıkmış
kargaşalıklar aylarca sürmüştür.
Sanhedrin sayfa 400; “ emir 59 a” da; Rabbi Johanan emirleri şöyledir:
“Talmud
Torah’ı tetkik eden bir gayri yahudinin hak ettiği şey ölümdür. Çünkü
bu onun için değil bizim için yazılmıştır. Bu bize bırakılan mirastır”.
Bu nasıl bir ceza:
KIZGIN İNSAN PİSLİĞİNDE KAYNATILMAK
Gene İbrani hurafesi ile uğraşan “GITTIN” adlı eserin sayfa 261, “emir 56b-57a” da, “Talmut ermişlerinin sözleri ile alay edenlerin cezası kızgın insan pisliğinda kaynatılmaktır”
der. Babil Talmut’unun 154. sayfasının 18 ve 19’uncu satırlarında aynen
bu kelimeler vardır: “Bir şahıs Talmut’u inkar ederse hayatının sonuna
kadar rahat yüzü görmez”.
Bu
kadar dikkat edildiği halde Talmut’un bazı esrarı etrafındakilerin
nazarı dikkatini çekmekten geri kalmamış ve Buhtunnasr’dan Hitler’e
kadar birçok şahsın Talmut’a karşı bir müdafaa savaşı açmalarına vesile
olmuştur. Bunların bilinmeyenlerinden bazıları şunlardır:
- Kral IX Lui Fransa’da Talmud’u yaktırdı (1244)
- Papa Innocent IV, Roma’da alenen yaktırdı (1244)
-Kardinal Legate Odo, Talmud’un yeniden yakılmasını emir verdi. (1248)
- Fransa Kralı güzel Filip yeniden etrafta türeyen Talmut’ların yakılması için emir verdi (1299)
-Fransız Yahudiliğinin Talmut’dan bir türlü ayrılmamamsı üzerine Fransa
Kralı Güzel Filip bütün Fransa’daki Talmut’ların toplanmasına bizzat
nezaret edip gözü önünde yaktırdı ve Yahudileri Fransa’dan kovdu. (1399)
- Kral Loui, Fransa’nın Touluse şehrinde yeniden türemeye başlayan Talmut’ları halkın gözü önünde yaktırdı. (1319)
-
Papa XXII. John’un emri ile Roma’da bir kez daha Talmut’lar yakılmış ve
etrafta yakalanan Yahidileri halk öldürmüş ve öldürülen Yahudiler’in
malları da fakir halka dağıtılmıştır. (1322)
-Papa
Julius III’un emri ile Talmutlar yeniden yakılmış ve koyu Hıristiyan
olan Barcelena, Venedik, Ramagna, Urbino, ve Pesaro’da halkın gözü
önünde Talmutlar ateşe verilmiştir. (1533)
-Talmut halkın gözleri önünde yeniden yakılmıştır. Bu sefer bu hadise Ancona, Ferrara, Mantua, Pedua, Candia, ve Raveanna’da yer almıştır (1558)
- Romanya’ya yeniden giren Kardinal Ghislieri emri ile tekrar ateşe verilmiştir. (1558)
-İnatçı Yahudiler tarafından yeniden kaçak olarak Roma’ya sokulan Talmut nüshaları yakılarak imha edilmiştir. Emri veren Sextus Sinendis idi. (1559)
-
1557 senesinde Talmut’un asıl gayesini öğrenen Polanya halmkı bütün
Polanya’daki Talmut nüshalarını toplayarak yakmış ve hükümette Talmut’un
yakılması hakkınad emir vermiştir.
Yakıla yakıla bir türlü imha edilemeyen bu Talmut ‘un “BABA MEZİA” kısmı şöyle der:
“Yalnız İsrailoğulları insandır, diğerleri değildir”. Talmut’un “Abodah Zarah” kısmı Hazreti Musa’nın “Yabancıları Sev”
emrini çürütmeye çalışır ve buradaki yabancının gayri Yahudi olmadığını
yabancı bir Yahudi olduğu tezini ortaya atar. Gayri Yahudinin bir “kardeş”
olamayacağından hiçbir zamanda sevgiye mahzar olamayacağını açıkça
beyan eder. Abadah Zarah’da daha ileriye giderek gayri Yahudilerin
murdar varlıklar olduğunu söyler ve bunlar tarafından dokunulacak
herhangi bir yiyecek ve içeceğin bozulacağını söyler. Gayri Yahudi
tarafından dokunulacak şarabın bir sürü misaller ile gösterir. Mesela
bir eve bir gün hırsızlar girip evde ne varsa götürmüşler. Fakat evde
bulunan şaraplardan bir kaçını götürememişler. Ev
sahibi Yahudiler bölge Rabbisine müracaat ederek bu şarabın kullanılıp
kullanılamayacağını sormuşlar. Rabbi ise gülümseyerek ev sahibinin
şarabı rahat rahat kullanabileceğini zira bu şaraba hiçbir gayri
Yahudinin el sürmediğini zira şehirdeki bütün hırsızların Yahudi
oldukların söylemiştir. Rabbi, hırsızların ev sahibinin bir Yahudi
olduğunu bilmeden eve girdiklerini de anlatmıştır.
Talmud’un Baba Bathra 54 kısmında şöyle denir:
“Gayri Yahudinin sahip olduğu mal, çölde ayağınızın altındaki sahipsiz araziye benzer, kim evvel alırsa onun olur”.
Tevekkeli değil tarih boyunca kimin eline bir Talmut geçse koşup
yakmış, eğer Talmut’u aklı selim sahibi insanlar bugüne kadar bu şekilde
yakmasa idiler belki bugün “Talmut bizim evimizi barkımızı yakacaktı”.
İşte merak ettiğiniz Talmut’tan bazı kurallar (!)
Baba Kama 37b kısmı:
Eğer
bir Kenaninin (kenaniler gayri Yahudi bir kavimdir) öküzü bir
Yahudi’nin öküzünü boynuzlayıp yaralarsa Kenani ceza görmelidir ve gene
bir Yahudi’nin öküzü başka bir Yahudi’nin öküzünü boynuzlarsa oda layık
olduğu şekilde cezalandırılmalıdır. Fakat bir Yahudinin öküzü bir
Kenani’nin öküzünü boynuzlarsa ceza söz konusu olmaz”.
Baba Kama 113b:
Bir
biraderin kaybolmuş koyunu derhal kendisine iade edilmediği takdirde,
iade etmeyen şahıs cezayı hak etmiştir. Fakat bu mal gayri Yahudiye
aitse iş değişir. Gayri Yahudinin malı bizlerde kalmalı ve malı iade
eden cezaya çaptırılmalı. Bu mevzuda Yahudi atalarına ati misaller
verilir. “R. Phinehas B. Yair’e göre gayri Yahudi birinin malını iade
etmek cürümdür. Samoel ise şunu anlatır; gayri Yahudinin hatalarından
istifade edilmelidir, bakır zanın ile bir gayri Yahudi’den altın bir kap
aldım. Hem altın kabın altın olduğunu söylemedim hem de üstelik gayri
Yahudiye vermem gereken 4 zuz (eski İbrani parası) yerine 3 zuz verdim.
Rabbi Ashi bir gün büyük bir şaraphanenin yanından geçerken duvardan
sarkmış üzümler görmüş ve yanındaki uşağına “Git bak bakalım üzümlerin
sahibi Yahudi mi, Yahudi ise toplamayalım, Yahudi değilse toplayalım”
demiş.
Sanhedrin 76 b-76a:
“Yehova bir gayri Yahudiye malını iade edeni kesinlikle affetmez”
Burada
gayri Yahudi kelimesine kamuflaj yapılmış ve “kuti” denmiştir. Bu gayri
Yahudileri kuşkulandırmamak için ta o zamanlardan beri tatbik edilen
bir usuldür.
Sanhedrin 57a kısmının altındaki “5” numaralı notta şöyle ednmektedir: “Kuti” kelimesi “Goy” yani gayri Yahudi manasına gelir.
Yahudi
gayri Yahudi arasında ceza durumu: Talmud’un Sanhedrin 57a kısmı: Eğer
bir kuti (gayri Yahudi) bir yahudinin malını çalar, gasp eder, Yahudiye
ait güzel bir kadını kaçırırsa derhal bunları iade etmek
mecburiyetindedir fakat aynı işler bir Yahudi tarafından yapılırsa
aldığı malları ve kaçırdığı kadını muhafaza edecektir.
Gayri Yahudilerin öldürülmesi hakkında gene Sanhedrin 57a’da şu malumatı buluyoruz:
“Bir kuti bir yahudiyi öldürürse cezaya çarptırılır fakat bir Yahudi bir kutiyi öldürürse cezaya çaptırılmaz”.
Medeni
okuyucu bu hususlar için “bunlar tarihtir artık hükmü kalmamıştır.
Yahudiler belki zaman içersinde ehilleşerek iyi mahluklar olmuşladır”
diyebilir ancak şunu hatırlatmak isteriz ki bu emirleri ve kuralları
yazanlar Yahudi belleğini oluşturmak için yazmışlar. Zaten bu belleğin
ve stratejilerin dışına çıkanlar Yahudilik’ten de çıkıyorlar. Bizim ve
dünyanın sorunu Musevi vatandaşlarla değil doğmatik ve şeytani emirlerle
hareket eden Siyonist Yahudiler ve onların tabi oldukları insanlık
düşmanı canice hazırlanmış komutlar.
Kethuboth
Rabbi Dr. Samuel Daıches
London, 1936
Talmud’un en çirkin cinsi rezalet kısmı “Kethuboth” tur. Elimizdeki eski İbranice “kethuboth”lar ile haham Dr. Samuel Daiches ile Dr. Israel W. Slostski tarafından inceden inceye araştırılarak, İbranice bilmeyen yahidilere etüd için dağıtılan “kethuboth”da mevcuttur.
Talmud’un en çirkin cinsi rezalet kısmı “Kethuboth” tur. Elimizdeki eski İbranice “kethuboth”lar ile haham Dr. Samuel Daiches ile Dr. Israel W. Slostski tarafından inceden inceye araştırılarak, İbranice bilmeyen yahidilere etüd için dağıtılan “kethuboth”da mevcuttur.
Kethuboth
11b çocuklar için cinsi temas yapan büyükler ve ile cinsi temasta
kullanılan çocuklar hakkında şu garip fikri ileri sürer:
“Bir
büyük küçük bir kız ile cinsi temas yaparsa bu göze girmiş bir parmak
gibi kabul edilmeli. Keza bir çocuk bir kadınla temas ederse buda
kadının cinsi uzvuna bir çubuk girmiş olarak kabul edilmeli. Bir büyük
tarafından bir çocuk baştan çıkartılıp ırzına geçirilirse bu ırza girme
hadisesi olarak kabul edilmeli, bir büyük tarafından bir çocuk baştan
zıkartılıp ırzına girilirse bu ırza geçme
hadisesi olarak değerlendirimemeli; “Nasıl ki gözyaşı tekrar ve tekrar
yeniden insanın gözüne gelirse üçyaşından küçük iken cinsi temasta bir
kızanda bekareti geri gelebilir”. Küçük yaşlarda erkeklerle yatmış bir
kız çocuğu evlenirken bu vaziyeti kocasına bildirmeli aksi halde kan
gelmez ve kocası da bu vaziyetten hoşlanmaz.”
Kethuboth 11b devam ediyor; “bir Yahudi kızının bekareti iki yüz zuz (eski Yahudi parası) değerindedir. Bu pazarlıkla daha evvelinden verilebilir.
Kethuboth 51b;
“Bir
kadın kocasının izni ile parasını vererek kendisi ile cinsi bir şekilde
alakadar olacak bir şahıs kiralarsa, bunda hiçbir kabahat yoktur fakat
bu kiraladığı şahıs gayri Yahudi ise bu kabahattir zira kazançlı çıkan
gayri Yahudidir. Fakat aynı vaziyet, bir Yahudi erkeği ile gayri Yahudi
bir kız arasında vuku buluyorsa zararı yoktur fakat Yahudi erkeği bu
gayri Yahudi kızla evlenmemeğe çok dikkat etmelidir”.
Kethuboth 56a
Bütün
cinsi işler akşam karanlığında yahut karanlık odada yapılmalıdır.
Sebebi açık havada böyle işler yapılsa herkes işini gücünü bırakır seyre
dalar ve daha fenası işlerini yapacak yerde cinsi temas yapan adamı
taklit etmeye çalışır. Fırıncının ekmeği yanar, üzümcünün üzümlerini
gayri Yahudiler çalar, çanakçının çanağı elinden düşer kırılır, nöbetçinin gözü döner şehri düşman basar. Karanlıkta bu işi yapmanın bir başka sebebi de, eğer
bu cinsi teması bir gayri Yahudi ile yapıyorsanız bu gayri Yahudi
kimseyi şahit olarak gösteremez hatta kendisi bile yüzünüzü iyi göremez.
KETHUBOTH 111a
“Yeryüzünde bütün memleketler İsrail toprağı yanında aşağılık kalır”
Kethuboth 111b:
“Dünyada
hakimiyet sağlayacak en önemli unsurlardan biri çok üremektir. Bütün
yeryüzündeki gayri Yahudiler eşektir. O gün geldiği zaman bunlar yer
altında kendileri için kazılmış olan yerlere girip ebediyen yer altında
yaşayacaklardır”.
İĞRENÇ İLİŞKİLER
Kethobuoth 76 a:
“O
adamki kızkardeşi ile beraber yatıp, kendilerini cinsi zevklere
bırakırlar ve kız kardeşi bunu şikayet etmez, bunda bir kabahat yoktur
fakat kızkardeş şikayette bulunursa bu işi tekrarlamamsı bu adama
bildirilir”. O şahıs ki daha annesi yaşlı değildir ve babası ölmüştür ve
validesi yabancı erkeklerin koynuna girmek istemez ve kendi oğlu ile
yatmak ister ve keza oğluda validesi ile yatmak isterse böyle bir
vaziyette eğer bu işler zor kullanılmadan yapılıyorsa, bize düşen bir
vazife yoktur t ki oğul evlenme yaşına gelip de başka bir kızla evlenmek
talebinde bulunur ve validesi buna mani olmak
isterse, oğul kendi karısının cinsi arzularını hem de annesinin cinsi
arzularını tatmin etmeli ta ki validesi başka bir erkek buluncaya kadar.
Kethuboth 61b:
“bir
gayri Yahudi Yahudi kızından istifade ederse, bir Yahudi kadınını
baştan çıkartırsa bir Yahudi çocuğunu kirletirse, Yahudi umumi bir
Yahudi kadını ile temas edip kadına parasını vermezse cezaya
çarptırılır. Eğer bir Yahudi umumi kadını kullanıp parasını vermemiş ise
parası alınır ve değnekle dövülür, bir Yahudi kadınını baştan çıkartı
ise ölünceye kadar taşlanır. Bir Yahudi kızını kirleten gayri Yahudi’nin
başı yarım kesilir ve yavaş yavaş öldürülür. Bütün bunlar bilhassa
gayri Yahudilerin önünde yapılmalı ki bunlara müthiş bir ibret olsun ve
bizim dehşetimiz karşısında titresinler ve Yahudiye dokunmaya bir daha
yeltenmesinler.”
Şimdi de Talmut Yebamoth kısmına geçelim.
Yebamoth
Dr. Israel W. Slotkı
London, 1936
Talmud’un Yebamoth kısmı 59 a ve 59b. Talmud’un bu kısmında son derece hoş bir şeymiş gibi kadınların birbiri ile ve hayvanlarla yaptıkları şehvani münasebetlerden bahsedilir. Tm dünyaya pornografiyi yayan zihniyetin kökenini öğrenmemiz açısından talmud’un bu bölümlerini çok sıkılmamıza rağmen hakikatler gün gibi açığa vermek amacıyla sizlerle paylaşmak istedik. Sıkıldığınız yerde ne olur kitabı bırakınız. Zira yazarken de biz sık sık bilgisayarımızın klavyelerindeki tuşlara basmaktan imtina ettik…
Talmud’un Yebamoth kısmı 59 a ve 59b. Talmud’un bu kısmında son derece hoş bir şeymiş gibi kadınların birbiri ile ve hayvanlarla yaptıkları şehvani münasebetlerden bahsedilir. Tm dünyaya pornografiyi yayan zihniyetin kökenini öğrenmemiz açısından talmud’un bu bölümlerini çok sıkılmamıza rağmen hakikatler gün gibi açığa vermek amacıyla sizlerle paylaşmak istedik. Sıkıldığınız yerde ne olur kitabı bırakınız. Zira yazarken de biz sık sık bilgisayarımızın klavyelerindeki tuşlara basmaktan imtina ettik…
Talmud’un Yebamoth kısmı 59 a ve 59b :
“bir
dul kendini tatmin için her türlü usulere başvurabilir”. Bir kadın
sebepler göstererek hayvan ile hayvani münasebetleri ilerletirse bunda
münasebetsiz bir şey yoktur. Böyle işlere zevklere heveslenmeyen kadın
bulunmaz. Bu sebepten bu gibi zevklere kedini veripte sonradan evlenmeyi
düşünen kadını bir haham bile alabilir. Bu
mevzunun altında 4 numaralı notta aynı şey belirtilmekte ve gayri tabi
bir şekilde çiftleşmiş bir kadını bir “baş haham” dahi alabilir denilmektedir.
Gene Yebamoth ” 59b” devam ediyor, Rabi
Shimi b. Hiyya ya göre bir hayvanla ya da insan olmayan bir şey ile
cinsi temas yapan kadığn bir haham bile alabilir… Rabi R. Dimi’nin
anlattığı bir misal ise şöyledir: harikulade çok güzel bir kadın
sıcaktan biraz açık giyinmiş bir şekilde yeri silerken maruf köpeklerden
biri kapıda zuhur etmiş…. Kısa bir zaman sonra da kadın bir rahiple
evlenmek için izin alabilmiş. Fakat para ile kendisini satan bir kadın
para mukabilinde müşterilere zevk vermek için bir köpekle cinsi
münasebet yaparsa bu başka türlü kabul edilir ve Hahamlıkça hoş
görülmez.
Yebamoth
60b’de iş daha ileri gitmiş olarak karşımıza çıkmaktadır. “Yahudiliğe
döndürülmüş bir kız, üç yaşından bir gün fazla olrusa bir haham onunla
evlenebilir. 60b ‘not kısımlarında daha etraflıca malumat var ki bu malumatı vermeye ne benim ne de sizin sinirleriniz daha fazla kaldırmaya müsaade etmez.
Son olarak Yebomoth 63a ‘da geçen yukarıdan dokuz, on, onbir ve onikinci satırlar aynen şöyle der, “Elazar şöyle ilave etti: Adem bütün hayvanlar ile çiftleşmiş fakat Havva’nın verdiği tadı hiç birinde bulamamıştı”.
“YEBOAMOTH 103 b, Yılan
Havva’nın içine müthiş bir şehvet sokmuştur”. Böylelikle insanlığın
babası adem bütün vaktini hayvanların kucağında geçiriyor Havva ise
Adem’den evvel bekaretini bir yılana veriyor demektir…
“YEBOAMOTH 55 b, Böylelikle
“o şahıski akrabası kız ile cinsi temas edip bekaret zarını yalnızca
gevşetir. O adamdan şikayet edilmemelidir”. Ölmüş kadın ile temas o
kadının hayattaki vaziyetinde iken yapılan temas gibi kabul edilir.
Kadın evli ise her ne kadar ölmüş olsa bile gene evli bir kadın olarak
kabul edilir ham de ölmüş bir kadınla çiftleşmek meniyi ziyan etmek
demektir”.
Sanırım bu aşamadan sonra devam etmek hem şahsımı hem de okuyucumuzu üzecektir. Mesele anlaşılmıştır diyerek sırrı ifşa edilecek yeni bir kabal geçiyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder